FUNDACJA HOME OF BURLESQUE

STATUT
FUNDACJI oraz Regulamin darowizn

Rozdział I

Postanowienia Ogólne

Fundacja pod nazwą Fundacja Home of Burlesque, zwana dalej Fundacją, ustanowiona w dniu 19.01.2017 przez:

Annę Marię Ciszewską

Zwaną dalej Fundatorką, Aktem Notarialnym sporządzonym przez Notariusza Sławomira Namielskiego przy ul. Lwowskiej 4 m. 6 w Warszawie, Dnia 19.01.2017 działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. nr 46 poz. 203 ze zm.) oraz niniejszego Statutu.

Fundacja działa na podstawie przepisów prawa polskiego oraz niniejszego statutu.

Fundacja jest apolityczna i niezwiązana z żadnym wyznaniem.

  1. Fundacja posiada osobowość prawną.
  2. Czas trwania Fundacji jest nieograniczony.
  3. Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  1. Siedzibą Fundacji jest Warszawa.
  2. Fundacja działa na obszarze Rzeczypospolitej Polski oraz poza jej granicami w ramach obowiązującego prawa.
  3. W celu realizacji swych celów statutowych i zadań Fundacja ma prawo do tworzenia oddziałów oraz filii w kraju i za granicą.
  4. Do prowadzenia swoich spraw Fundacja ma prawo zatrudniać pracownice/pracowników.

Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami podmiotom fizycznym lub prawnym zasłużonym dla Fundacji, przyczyniającym się do realizacji celów Fundacji.

Fundacja używa pieczęci z nazwą oraz siedzibą Fundacji.

Rozdział II

Cele i zasady działania Fundacji

Celami fundacji są:

  1. Wspieranie rozwoju kultury i sztuki
  2. Promocja i wspieranie inicjatyw mających na celu upowszechnienie wiedzy na temat sztuk performatywnych we wszystkich jej przejawach
  3. Wspieranie przedsięwzięć artystycznych z dziedziny sztuk performatywnych, w tym burleski, teatru, muzyki, tańca, live performance i innych
  4. Edukacja artystyczna i kulturalna, szczególnie w zakresie historii i kontynuacji tradycji rewiowo- kabaretowych w Warszawie
  5. Działanie na rzecz likwidacji dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, pochodzenie, orientację psychoseksualną w dziedzinie życia społecznego i kulturalnego
  6. Wspieranie przedsięwzięć naukowych z dziedziny nauk humanistycznych
  7. Wspomaganie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych
  8. Działanie na rzecz integracji europejskiej i współpracy między społeczeństwami
  9. Wspieranie przedsięwzięć promujących polską kulturę za granicą
  10. Wspieranie przedsięwzięć promujących kultury obce na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
  11. Edukacja związana z podnoszeniem świadomości ekologicznej

Fundacja realizuje swoje cele poprzez:

Rozdział III

Majątek i dochody Fundacji

Majątek Fundacji stanowią:

  1. Przychody Fundacji pochodzą z:
    • spadków, darowizn, zapisów
    • dotacji i subwencji
    • działalności odpłatnej
    • zbiórek publicznych
    • odsetek i lokat bankowych
    • działalność gospodarczej Fundacji
  2. Przychody uzyskiwane przez Fundację są przeznaczane na:
    • Realizację celów statutowych
    • Wypłatę wynagrodzeń podmiotom fizycznym pozostającym w stosunku pracy z Fundacją.

Działalność gospodarcza Fundacji może być prowadzona w zakresie:

47.6 Sprzedaż detaliczna wyrobów związanych z kulturą i rekreacją prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

47.7 Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

47.9 Sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami

56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów

56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne

82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów

Rozdział IV

Zarząd Fundacji

  1. Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem, kieruje działaniami Fundacji, zarządza jej majątkiem oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
  2. Posiedzenie Zarządu odbywa się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz do roku.
  3. Posiedzenie Zarządu zwołuje Prezeska/Prezes przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną w terminie co najmniej dwóch dni przed planowanym spotkaniem do wszystkich członkiń/członków Zarządu.
  4. Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, jeśli dalsze postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
  1. Zarząd składa się z minimalnie jednej, a maksymalnie dwudziestu osób: Prezeski/Prezesa Fundacji oraz Członków/Członkiń Zarządu Fundacji.
  2. Pierwszy skład Zarządu jest powoływany przez Fundatorkę.
  3. Członkinie/członkowie Zarządu powoływani są na czas nieokreślony.
  4. Decyzje w sprawie zmian składu Zarządu podejmuje Zarząd w głosowaniu jawnym, jednogłośnie.
  1. Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
  1. Decyzję o odwołaniu Członkini/Członka podejmuje Zarząd w głosowaniu jawnym. W przypadku równoważnego rozłożenia głosów decyzję podejmuje Prezeska/Prezes Fundacji.
  2. W przypadku ustania członkostwa w Zarządzie na skutek rezygnacji, odwołania lub śmierci członkini/członka Zarząd nową/nowego członkinię/członka powołuje Zarząd jednomyślnie.
  1. Członkinie/członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy.
  2. Wynagrodzenie członkiń/członków Zarządu ustanawia Zarząd w głosowaniu jawnym.

Rozdział V

Rada Nadzorcza

  1. W miarę potrzeb przy Fundacji może funkcjonować Rada Nadzorcza Fundacji.
  2. Powołania Członków i Członkiń Rady Nadzorczej dokonuje Zarząd uchwała zwykłą, w głosowaniu jawnym, jednogłośnie.
  3. Rada Nadzorcza może się składać z minimalnie jednej, a maksymalnie dwudziestu Członków/Członkiń.
  4. Rada Nadzorcza Fundacji jest organem kontrolnym i nadzorczym Fundacji, odpowiedzialnym za sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością Zarządu oraz realizacją celów statutowych Fundacji, w szczególności:
    1. kontrola zgodności działań Zarządu z przepisami prawa oraz postanowieniami Statutu,
    2. udzielanie Zarządowi rekomendacji dotyczących bieżącej i długoterminowej strategii działania Fundacji,
    3. wykonywanie innych czynności nadzorczych określonych w statucie lub wynikających z uchwał Zarządu Fundacji.
  5. Rada Nadzorcza może zasięgać opinii ekspertów oraz powoływać doraźne komisje spośród swoich członków w celu realizacji swoich zadań nadzorczych.
  6. W ramach swoich uprawnień, Rada Nadzorcza ma prawo żądać od Zarządu wszelkich informacji, dokumentów i wyjaśnień dotyczących działalności Fundacji.

Rozdział VI

Sposób reprezentacji oraz zaciągania zobowiązań majątkowych

  1. Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, może złożyć każda/każdy członkini/członek Zarządu jednoosobowo.
  2. Oświadczenia woli w związku z zatrudnianiem pracownic/pracowników może złożyć każda/każdy członkini/członek Zarządu jednoosobowo.

Rozdział VII

Postanowienia końcowe

  1. Zmian w Statucie dokonuje Zarząd w głosowaniu jawnym.
  2. Zmiany w Statucie dotyczyć mogą celów, dla realizacji których Fundacja została ustanowiona i określona w akcie założycielskim.
  3. Fundacja może ulec likwidacji w razie: osiągnięcia celów, wyczerpania środków finansowych Fundacji, decyzją Zarządu lub w przypadku rezygnacji jedynej/jedynego Członkini/Członka Zarządu.
  4. Decyzja Zarządu dotycząca likwidacji Fundacji musi zostać podjęta jednogłośnie.
  5. likwidacji Fundacji Zarząd zawiadamia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  6. Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Zarządu na rzecz działających w RP organizacji o zbliżonych celach.

<br>

<br>

<br>

Regulamin darowizn Fundacji

1. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa zasady przekazywania darowizn na rzecz Fundacji Home of Burlesque z siedzibą w Warszawie przy ul. Burdzińskiego 5 lok. 24, nr KRS: 0000667447, NIP: 5223088081, REGON: 366966093. Przekazanie darowizny jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

2. Formy darowizn

Darowizny mogą być przekazywane w formie pieniężnej (przelew, płatność online, gotówka) lub rzeczowej, po wcześniejszym uzgodnieniu z Fundacją.

3. Przeznaczenie darowizn

Wszystkie darowizny przeznaczane są na realizację celów statutowych Fundacji. Darczyńca może wskazać cel szczegółowy, o ile Fundacja przewiduje taką możliwość.

4. Potwierdzenia darowizn

Fundacja wystawia potwierdzenia przyjęcia darowizny na życzenie Darczyńcy. W przypadku darowizn rzeczowych wymagane jest sporządzenie protokołu przekazania.

5. Zwroty darowizn

Darowizny nie podlegają zwrotowi, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.

6. Ochrona danych osobowych

Dane Darczyńców są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami i wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z obsługą darowizn, chyba że Darczyńca wyrazi zgodę na ich szersze wykorzystanie.

7. Zmiany regulaminu

Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiany obowiązują od momentu ich publikacji na stronie internetowej Fundacji.

×